[ad_1]
کارخانه جدید بزرگترین کشور آمریکای جنوبی قرار است امسال کامیون های تاترا ، عمدتا برای بازار غیرنظامی برزیل تولید کند. برزیلی ها شاسی را از قطعات تهیه شده از جمهوری چک جمع می کنند.
پاول لازار ، مدیرعامل تاترا توضیح می دهد: “ما برای تأمین سهمیه تولید نیاز به خرید موتور و کابین در برزیل داریم. آنها می توانند توسط DAF تأمین شوند.” موتورها ، کابین ها ، اما همچنین ، به عنوان مثال ، جعبه دنده ها توسط DAF در برزیل تولید می شود ، از جمله دیگر.
تاترا می خواهد الگوی مشابه همکاری را در تعدادی از بازارهای دیگر اعمال یا تقویت کند. او عمدتاً به مقاصدی علاقه مند است که می تواند اتومبیل های ناقص به آنها صادر کند ، به خصوص یک شاسی جداشده ، که توسط یک شرکت محلی با استفاده از قطعات خود در محل جمع می شود.
لازار می گوید: “در همه این مکان ها ، ما می خواهیم دانش و آمادگی لازم برای ساخت شرکتی را داشته باشیم که وسایل نقلیه را از قطعات تحویل گرفته و داخلی مونتاژ ، آزمایش و همسان می کند.” این بسیار مهم است که به محض یافتن فرصت های جدید ، آنها را درک خواهیم کرد. “به عنوان مثال ، تاترا سال گذشته 74 اتومبیل به روسیه فوق الذکر فروخت.
تولید با ظرفیت سالانه حداکثر هزار دستگاه با همکاری یک شریک محلی در امارات متحده عربی آغاز شد. لازار می گوید: “تولید امسال و با حدود 30 ماشین در ماه های اول ساخته می شود.”
تاترا همچنین در منطقه عربستان سعودی فعالیت می کند ، جایی که در سال های اخیر صدها وسیله نقلیه را از کیت های به اصطلاح CKD وارد شده از جمهوری چک تولید کرده است. اینها مجموعه کاملی از قطعات بسته بندی شده جداگانه در یک واحد برای مونتاژ نهایی است.
انواع مختلف وسایل نقلیه ای را که تاترا به دنیا تحویل می دهد کاوش کنید:
قرار است امسال دویست خودرو در عربستان ساخته شود. به تدریج ، اهلی سازی تولید نیز در حال افزایش است. در حالیکه سهم قطعات تولید شده توسط شرکت داخلی در حال افزایش است ، تحویل از جمهوری چک در حال کاهش است. کارخانه ای مبتنی بر چنین همکاری در حال حاضر در چین فعالیت می کند.
Peter Knapp ، متخصص صنعت خودرو ، شریک EY ، می گوید تمرکز ویژه محصول Tatra به آن اجازه می دهد تا با موفقیت در بازار فعالیت کند. كناپ می گوید: “این شركت قطعاً باید خود را به عنوان یك بازیگر جهانی معرفی كند و از نظر هزینه ها تولید خود را متنوع كند.”
“یک دلیل مهم برای بزرگ شدن باید نزدیک شدن به بازارهای اصلی باشد – از نظر تدارکات ، بلکه همچنین ایده های محصول و ترجیحات سیاسی تولیدکنندگان محلی. کناپ افزود: “هر دو آمریکای لاتین و چین از نظر تقاضای ثابت از بخش غیرنظامی و همچنین نیروهای مسلح که در مناطق سخت کار می کنند ، منطقی هستند.”
وی خطرات چنین گسترش گسترده ای را عمدتاً در جنبش های نرخ ارز ، نفوذ سیاسی و مدیریت بار بدهی مورد نیاز برای تأمین مالی توسعه می داند. تاترا در حال حاضر دو میلیارد خط اعتباری دارد که می تواند از آن استفاده کند اما تا صد درصد از آن استفاده نمی کند.
علاوه بر این کشورها ، معاهدات جدید در حال حاضر در کشورهای دیگر پس از اتحاد جماهیر شوروی مانند هند ، استرالیا ، کالدونیای جدید یا نیوزلند نیز در حال مذاکره است. با این حال ، مشتریان بالقوه کمی بیشتر پرداخت می كنند: از ماه مه ، قیمت در لیست كامیون های Tatra به طور متوسط چهار درصد افزایش یافته است. لازار این موضوع را با افزایش قیمت مواد تولیدی مانند ورق فلز یا فولاد توجیه می کند ، که باید ده ها درصد بیشتر شود.
با وجود همه گیری ، عملکرد مالی و تولید Tatras در سال گذشته بدتر نشد. این خودروساز بهترین عملکرد EBITDA را برای سه سال گذشته ، 509 میلیون کرون گزارش کرده است. این شرکت 1118 کامیون ، همانند سال 2019 ، تولید می کند و 1،186 کامیون نیز می فروشد ، که سالانه صد کمتر است. امسال و سالهای آینده آنها می خواهند سالانه 1200 تا 1300 وسیله نقلیه در کوپشیونیس تولید کنند. نیمی به بخش نظامی و دیگری به بخش غیرنظامی می رود.
به گفته لازار ، هر چند ویروس کرونا ویروس کرونا به برزیل و هند بسیار آسیب رسانده است ، اما هر دو بازار مهم تاترا هستند ، اما مشتریان تعلیق یا فسخ قرارداد ندارند. نتیجه اپیدمی مذاکرات بسیار طولانی تر است.
مقاله در 13 مه 2021 در روزنامه E15 منتشر شد
[ad_2]
دیدگاهها