شهرهای فرانسه از تور دو فرانس استقبال کردند. او تقریباً صد میلیون پول برای عبور از پلوتون پرداخت


پس از یک سال استثنایی در سال گذشته ، معروف ترین مسابقه دوچرخه سواری امسال ، تور دو فرانس ، در اوایل ژوئن و جولای بازگشت. با وجود اقدامات کروناویروس ، که اکثر تماشاگران آن فرانسوی بودند ، شهرها از این رقابت استقبال کردند. هتل های مسیر مسابقه ناگهان شلوغ شدند ، رستوران ها پر و تجارت گردشگری فقط رونق داشت.

شروع عزیز

تبدیل شدن به یک شهر میزبان رایگان نیست. امسال ، شهرداری های فرانسه با هم مبلغ 3.6 میلیون یورو ، حدود 92 میلیون تاج ، به سازمان دهندگان سازمان ورزش Amaury پرداخت کردند. بیشتر این افتخار به طور سنتی توسط شهری که اولین مرحله در آن آغاز می شود پرداخت می شود. رن در ابتدا قرار بود در قسمت شمال غربی کشور باشد ، اما آنها به دلایل مالی به دلیل ضایعات و ردپای کربن رد کردند.

در نهایت ، این افتخار امسال به شهر نزدیک برست رسید ، که همراه با منطقه پایتخت 840،000 یورو برای شروع ، حدود 21.5 میلیون کرون پرداخت کردند. شهردار فرانسوا کیولاندر شور و شوق خود را پنهان نکرد ، رویدادهای همراه با شروع هفته گذشته و در نتیجه آغاز فصل گردشگری بود.

شهردار گفت: “چند روز دیگر ، تور دو فرانس مزایای اقتصادی مهمی برای هتل ها ، ارائه دهندگان اقامت ، رستوران ها ، رستوران ها ، مغازه ها دارد.” وی افزود: “در زمان بحران شدید سلامتی ، من فکر می کنم لازم است چنین انگیزه مثبتی را به کارآفرینان و معامله گران ارائه دهیم.”

انگلیسی ها متوجه شدند که شما نمی توانید یورو را با پول بخرید.  گران ترین تیم دوم شد

در مقایسه با سالهای گذشته ، برست پس انداز کرد. شروع مسابقات معمولاً خارج از فرانسه بود و سهم شهرها بین دو تا ده میلیون یورو متغیر بود. سال آینده در کپنهاگ آغاز می شود ، که به دلیل درگیری با مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا که به تعویق افتاده بود ، نتوانست شروع امسال را برگزار کند. دانمارک بیش از دوازده میلیون یورو برای به اصطلاح Grand Départ پرداخت خواهد کرد.

شراب جاری است

در مورنکس ، جایی که سرگرمی های زیادی روی صحنه است ، مردم نمایشگاه دوچرخه های تاریخی را تحسین می کنند ، حامیان کلاه ، کیف ، تی شرت و سایر سوغات را توزیع و می فروشند و به دنبال آن رژه اتومبیل های تمثیلی ، اصطبل های مهم و دوچرخه سواران ، در پس زمینه VIP عظیمی وجود دارد که روستایی را آغاز می کند که شراب در آن جریان دارد.

این شهر 65 هزار یورو برای شروع مرحله نوزدهم پرداخت کرد ، سازماندهی اجرای مرحله 110 هزار یورو هزینه دارد و در صورت شروع و پایان در همان مکان ، دفتر شهردار باید 160 هزار یورو هزینه کند. علاوه بر این ، آنها باید از بسته شدن و تعمیر احتمالی جاده ها اطمینان حاصل کنند ، نظارت پلیس را انجام دهند ، علائم مخصوص جاده ای بسازند ، تیرها را بپوشانند ، حصار بسازند. شهرهای کوچکتر معمولاً برای این فعالیت ها به یارانه منطقه ای نیاز دارند ، اما شهرهای بزرگتر این بودجه را از بودجه خود مدیریت می کنند.

هزینه حامیان مالی در المپیک میلیاردها دلار است.  تحلیلگر توضیح می دهد که بازده بالایی دارد

طرفداران بیش از دویست کیلومتر از مسیر مرحله نوزدهم به لیبورن ایستاده اند. برخی با کاروان ها ، کباب های خانوادگی ، افراد مسن مشتاق که روی موانع نشسته بودند ، بچه هایی که با ماشین های خود تکان می دادند ، نمایشگاه نقاب دار و نمایشگاه های چشمگیر ماشین آلات کشاورزی واقع در جاده ها آمدند. حجاب ها و فاصله هایی که باید به دنبال آن باشید مشتاق مسابقه بزرگ است. پس از ساعت ها انتظار ، پلتون بازدیدکنندگان را در چند ثانیه دور می زند.

تبلیغات در تلویزیون

سالانه دویست شهر و روستای فرانسه برای شرکت در مسابقه درخواست می کنند. امسال بیش از سی نفر از آنها به نوبت در مسیری سه هزار کیلومتری حرکت کردند. در عین حال ، نه تنها شهرهای میزبان از تور استفاده می کنند ، بلکه گردشگران نیز به مناطق اطراف می روند. به عنوان مثال ، جنوب لورد فرانسه ، واقع در پای پیرنه در نزدیکی مرحله هجدهم ، هجوم بازدیدکنندگان را متحمل شد. مردم محلی می گویند: “چند هفته پیش خالی بود.”

و چرا ارزش این را دارد که شهر یک تور سه هفته ای ترتیب دهد؟ به هر حال ، آماده سازی و نظافت زمان و هزینه زیادی صرف می کند ، با وجود این واقعیت که ساکنان اغلب از جاده های بسته بزرگ که شهر را در تمام طول روز فلج می کند ، اذیت می شوند. افزایش عظیم گردشگری کوتاه مدت است و اصطبل ، دوچرخه سواران ، برگزارکنندگان ، حامیان مالی ، روزنامه نگاران و سایر بازدیدکنندگان هر روز به مرحله جدیدی منتقل می شوند.

شهرها عمدتا به دلیل تلویزیون تماشا می شوند. سالانه بیش از 3.5 میلیارد نفر در سراسر جهان مسابقه را تماشا می کنند. روزنامه فرانسوی Ouest-France در پایان می نویسد: “جاذبه های گردشگری ، محصولات محلی ، شرکت های محلی با قیمتی پایین تبلیغات عظیمی خواهند داشت که در طول سال سودمند است.”

میلیون ها تماشاچی بدون بلیط. چگونه تور دو فرانس برنده می شود

  • اجرای تشریفاتی تور دو فرانس بعد از شانزه لیزه پاریس این رقابت سه هفته ای را که به نوعی مقدمه ای برای المپیک تابستانی امسال بود ، به پایان رساند. این مسابقه که برای صد و هشتمین بار برگزار شد ، امسال برنده سازمان ورزش Amaury Sports تقریبا 150 میلیون یورو ، بیش از 3.8 میلیارد کرون بود. حتی یورو از بلیط ها تأمین نمی شود.
  • مردم می توانند کاملاً رایگان در مسابقه شرکت کنند ، فقط در هر نقطه از مسیر مسابقه بمانند. سازمان دهندگان ، اما همچنین تا حدی شرکت کنندگان در مسابقه ، عمدتا از حقوق تلویزیون و حامیان مالی درآمد کسب می کنند. تور دو فرانس بعد از المپیک تابستانی و جام جهانی سومین رویداد ورزشی پربیننده جهان است. سالانه 3.5 میلیارد نفر آن را مشاهده می کنند.
  • امسال ، پخش مستقیم این مسابقه از 36 تلویزیون پخش شد و حق پخش هر سال بیش از هشتاد میلیون یورو برای سازمان دهندگان ASO درآمد داشت. تخمین زده می شود که تا چهل میلیون یورو از حامیان مالی و تبلیغات دریافت می شود. سایر درآمدهای سازمان شامل فروش سوغات و کمک های شهرداری ها است.
  • شریک اصلی این رویداد odakoda Auto بود که از جمله پیراهن سبز پیروزی در مسابقه گلزنی بود. علاوه بر مسابقه دهندگان ، تماشاگران می توانند حداکثر 250 اتومبیل از خودروساز Mlada Boleslav را در peloton ببینند. امسال ، برقی odakoda Enyaq iV خودروی فرماندهی شد که علاوه بر مدیر مسابقه ، امانوئل مکرون ، رئیس جمهور فرانسه نیز در آن سوار می شد. سایر شرکای اصلی عبارتند از Continental ، Lcl ، Leclerc و Krys.
  • مبلغ جوایز مالی برندگان مسابقه 2.3 میلیون یورو است که در مقایسه با سایر مسابقات ورزشی بسیار ناچیز است. به عنوان مثال ، امسال 371 میلیون یورو در مسابقات فوتبال اروپا توزیع شد. برنده پیراهن زرد ، تادج پوگاگار ، با نیم میلیون یورو ، سایر رقبا با مبلغ کمتر به دست آمد. از جایگاه بیستم ، دوچرخه سواران برای یک مسابقه سه هفته ای هزار یورو دریافت می کنند.
  • در دوچرخه سواری ، حامیان مالی که در حقوق دوچرخه سواران نقش دارند ، نقش اساسی را ایفا می کنند. به گفته حامیان ، اسامی کل اصطبل ترفندهای آنهاست و بسیاری از دوچرخه سواران در آغاز مراحل – با وجود اینکه نمی توانند سرنوشت خود را حفظ کنند – به طور تاکتیکی گلوله ها را رها می کنند تا وارد فیلم دوربین های تلویزیونی شوند. یکی از دوچرخه سواران The Hustle ، که به طور مفصل برای تأمین هزینه مسابقه کار می کند ، گفت: “کل تور مربوط به دیدن لوگوی پیراهن است.” وی افزود: “اگر حامی مالی از شما راضی نباشد و منابع مالی شما را کاهش دهد ، احتمالاً تیم شما دچار مشکل خواهد شد.”

افتتاحیه المپیک در توکیو با رسوایی و احتیاط حامیان مالی همراه شد.  لغو کامل نیز مستثنی نیست



دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *