فروش کالاهای Fair Trade در آلمان در سال گذشته پنج درصد کاهش یافته است


این واقعیت که ویروس کرونا و موانع گسترش آن عادت های خرید را تغییر می دهد ، درست نیست. به عنوان مثال ، حتی در زمان بحران ویروس کرونا ، مصرف کنندگان آلمانی به خرید کالاهای Fair Trade ادامه دادند. این موضوع عمدتا در مورد قهوه و شکلات بود ، اما به گفته تلویزیون ARD ، به عنوان مثال ، گلها نیز فروش بسیار خوبی داشتند. هر سوم گل رز فروخته شده در آلمان امروز دارای برچسب تجاری منصفانه است. اگرچه گل هایی که به طور عمده در زنجیره های بزرگ خرده فروشی به فروش می رسند بسیار ارزان هستند و قیمتی در حدود سه یورو دارند ، یک سوم فروش آنها توسط مزارع Fair Trade در آفریقا تأمین می شود.

براساس TransFair Deutschland (TFD) ، فروش گل های رز Fair Trade در طی بحران تاجگذاری هفت درصد افزایش یافت. قهوه و شکلات نیز فروش خوبی دارند. دیتر اورات از TFD توضیح می دهد: “مردم فقط در خانه خوب بودند.” با این حال ، لیست ارقام فروش مثبت کالاهای Fair Trade در حال پایان است. به طور کلی ، فروش کالاهای تحت این نام در آلمان در سال گذشته پنج درصد کاهش یافته است. این را چطور توضیح می دهی؟

خانوارهای آلمانی به محصولات صادقانه عادت کرده اند ، اما بیشتر این کالاها به رستوران ها و مراکز پذیرایی مانند غذاخوری ها یا کافه ها در مدارس ، موزه ها یا دانشگاه ها می روند. راه آهن آلمان تقاضای زیادی دارد. و این بخش – که برای فروش محصولات Fair Trade بسیار مهم است – در بحران کرونر به طور کامل حذف شد. مصرف بیشتر خانوار نمی تواند این کمبود را به طور کامل پوشش دهد. بنابراین ، پس از مدت ها ، حجم کل کالاهای فروخته شده برای تجارت عادلانه به زیر دو میلیارد یورو در سال کاهش یافت.

دفترچه خاطرات آلمانی پیتر فیشر: لاشه بیچاره

به گفته کارشناسان ، این وقفه همچنین به دلیل تغییر در استراتژی خرید و رقابت در بازار است ، جایی که روانشناسی مصرف کننده اغلب نقش اصلی را دارد. به عنوان مثال ، زنجیره Lidl مدت زیادی است که موزهای تجارت عادلانه را تهیه می کند که قیمت آنها بیش از یورو است. با این حال ، موزهای معمولی در آلمان به هشتاد کیلوگرم می رسند که این نیز یکی از دلایل محبوب ترین میوه های آلمان در موز است. در پایان ، Lidl نیز باید با این عادت سازگار شود (موز 80 سنت و همیشه زیر یورو) و دیگر جایی برای کالاهای تجارت عادلانه وجود ندارد. کابوس قدیمی کار کودکان در حال بازگشت به بازار شکلات است. غنا و ساحل عاج که 70 درصد از محصول دانه کاکائو را تشکیل می دهند ، همچنان از کار کودکان استفاده می کنند و شرکت هایی مانند نستله به دلیل نادیده گرفتن این واقعیت ناراحت کننده به دلیل پایین بودن قیمت خرید ، همواره مورد انتقاد قرار می گیرند.

در سالهای اخیر تجارت منصفانه در صنعت نساجی نیز تشویق شده است. فروش لباس با نام تجاری Fair Trade در آلمان بسیار محبوب بود. با این حال ، بحران تاج گذاری خرید لباس را به حداقل رسانده است ، که البته کالاهایی را نیز تحت تأثیر قرار داده است که تلاش می کنند کار واقعی مردم در جهان سوم را به حساب آورند.



دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *