
[ad_1]
در نمایشگاه اخیر راه آهن Trako لهستان ، شما نوع جدیدی از قطار دو طبقه دو طبقه را ارائه دادید که مجموعه ای از واگن ها و واگن های کنترلی است که یک لوکوموتیو کنترل به آن متصل است. کدام مشتریان و کدام نوع راه آهن را هدف قرار می دهند؟
این تکامل قطارهای حومه City Elefant است. این یک کیت است که توسط یک لوکوموتیو رانده یا کشیده می شود ، که برای تجمع بزرگتر ایده آل است ، به عنوان مثال در مجاورت پراگ ، جایی که آنها محدودیت هایی در طول سکوها دارند.
مزیت اصلی این است که دو طبقه است و همچنین در تعداد اتومبیل متفاوت است. این بدان معناست که در دوره رفت و آمد افراد از محل کار ، این کیت می تواند چندین برابر بیشتر از زمانی باشد که هیچ خطر ساعت شلوغی وجود ندارد. وقتی پیش بینی هایی برای رشد مسافران در سال 2030 می بینیم ، قطار دو طبقه دقیقاً همان چیزی است که ما می خواهیم به این روند پاسخ دهیم. می تواند 500 ، 700 و 900 مسافر را در خود جای دهد. هدف نیز کاهش وزن کل قطار بود که منجر به صرفه جویی در انرژی می شد.
در مقایسه با کیت های City Elefant ، آیا کار با آن ارزان تر خواهد بود؟
نمی توان آن را کاملاً با این نوع قطار مقایسه کرد ، زیرا City Elefant یک واحد کششی حومه است ، بنابراین رانندگی را مستقیماً در کیت داشت. اما وقتی آن را با انواع مشابه قطارهای رقیب مقایسه می کنم ، به جرات می توانم بگویم که صرفه جویی در انرژی به ترتیب درصد واحدهای بالاتر نسبت به نسبت وزن خودرو داریم.

کی وارد بازار می شود؟
از دسامبر امسال ، او به منطقه موراویا-سیلزی ، به ویژه از اوستراوا به فرانکشتات سفر می کند. نسل جدید City Elefant ، یعنی یک واحد کشش جداگانه باید در سال 2025 وارد بازار شود.
odakoda Transportation مدتهاست در مورد تمایل بیشتر و بیشتر به خارج صحبت می کند. آیا نسبت سفارشات خارجی به سفارشات داخلی افزایش می یابد؟
باید گفت که ما بازارهای داخلی را نیز آنهایی می دانیم که در آن کارخانه خود را داریم یا در بلند مدت موقعیت قوی داریم. بنابراین این نه تنها جمهوری چک ، بلکه اسلواکی یا ، به عنوان مثال ، فنلاند را نیز شامل می شود ، جایی که ما بیش از 700 کارمند در کارخانه داریم.
به طور کلی ، انتظار می رود این بازارها حداکثر تا سال 2026 نیمی از فروش ما را تولید کنند ، اما اگر فقط بازار چک را داخلی بدانیم ، تنها کمتر از یک سوم آن هستیم. شش سال پیش ، تحویل های محلی 80 درصد فروش را به خود اختصاص داده بود. بنابراین بله ، کار می کند. این افزایش صادرات در سالهای اخیر واقعاً قابل توجه بوده است.

کدام یک از حراج های فعلی نزدیک ترین راه حل است؟
به عنوان مثال ، مناقصات میلیاردها واحد کرون در اسلواکی باید تا پایان سال حل شود. در فنلاند ، ما در حال حاضر در دو مناقصه هستیم که هیچ گزینه ای برای حدود هشت میلیارد کرون ندارند.
میشه دقیق تر بگید؟
در اسلواکی ، ما قصد داریم مناقصه ترامواهای یک طرفه برای براتیسلاوا را انجام دهیم که بیش از دو میلیارد کرون ارزش دارد. مناقصه ده تراموا دو طرفه برای خطوط جدید براتیسلاوا به مدت بیش از سه چهارم میلیارد در آنجا برآورد شد. بنابراین ، اگر خوب پیش برود ، ما هنوز می توانیم در اسلواکی امسال تقریباً سه میلیارد سفارش دریافت کنیم. و این مانند قرارداد واگن براتیسلاوا نیست.
سپس چندین حراج برای اتوبوس های دیزلی ، برقی و هیدروژنی وجود دارد که در آنها نه تنها در داخل بلکه در خارج از کشور شرکت می کنیم. مشکل این است که انعقاد قرارداد بسیار طولانی است. تقریباً این یک قاعده است که کسانی که در حراج ضرر می کنند ، نتیجه را نه تنها در مرحله اول بلکه در مرحله دوم نیز مورد تجدید نظر قرار می دهند. این امر اساساً کل فرآیند دستیابی به پروژه های جدید را کند می کند ، که به ویژه امروزه کاملاً مشکل ساز است.
آیا شما جذاب نیستید؟
ما در مورد استراتژی های تجاری خاص برای موارد خاص اظهار نظر نمی کنیم. با این حال ، به طور کلی ، می توانم بگویم که اگر متقاعد شده ایم که به عنوان مثال ، شرایط قانونی مناقصه رعایت نشده است ، ما در حال استفاده از راه حل های درمانی هستیم.

چرا امروز این مشکل وجود دارد؟ با توجه به قیمت بالای مواد اولیه و مواد مصرفی؟
درست است. گاهی اوقات ممکن است اتفاق بیفتد که ما یک پیشنهاد ارائه دهیم و قرارداد را در یک سال امضا کنیم. به عنوان مثال ، در مورد پروژه مترو در ورشو ، بیش از سه سال بین ارائه پیشنهاد و امضای قرارداد می گذرد.
و اگر آنچه را که همه گیر با قیمت مواد ، منابع انرژی ، چیپس در سال گذشته انجام داده است ، در نظر بگیرید ، مشخص می شود که حفظ پیشنهاد اولیه بسیار دشوار است. علاوه بر این ، البته ، قیمت سایر مواد اولیه مانند نیروی کار نیز در حال افزایش است.
بازارهای کلیدی دیگر برای odakoda چیست؟
قطعا آلمان در ابتدای سال ، ما قرارداد تأمین تراموا برای سه شهر کوتبوس ، فرانکفورت و براندنبورگ را در مجموع تا چهار میلیارد کرون با اختیار خرید امضا کردیم. با تشکر از این ، ما تقریباً یک پنجم سهم بازار تراموای شهری محلی را خواهیم داشت. سپس ما بالقوه را در بالتیک احساس می کنیم ، جایی که قبلاً دستورات مرجع داریم.
آیا به بازارهای کاملاً جدید نفوذ خواهید کرد؟
ما فرصت بالایی را در بالکان می بینیم. سرمایه گذاری زیادی از سوی اتحادیه اروپا انجام می شود ، شرکت ها و موسسات می خواهند با اروپا همکاری کنند ، بازارها بیشتر شبیه بازارهای اروپایی می شوند. بنابراین ما فرصت های بزرگی را در آنجا می بینیم.

تا سال 2023 ، شما می خواهید شش میلیارد کرون در تولید سرمایه گذاری کنید. سرمایه گذاری کجا خواهد رفت؟
اینها برنامه های پنج ساله ای هستند که پس از ورود PPF در سال 2019 ظاهر شدند. اکنون ما تصمیم گرفته ایم سرمایه گذاری ها را تسریع کنیم ، که در سال 2023 به پایان می رسد. در واقع ، تعدادی از این سرمایه گذاری ها وجود دارد و آنها تقریباً کل شرکت را مدیریت می کنند.
تنها در پیلسن ، استراوا و شامپرک ، در سال 2020 ما 850 میلیون کرون در تولید و 1.73 میلیارد دیگر در توسعه و تحقیق سرمایه گذاری کردیم. به عنوان مثال ، این مغازه های رنگ ، مغازه های جوشکاری ، مراکز ماشینکاری یا حتی خطوط مونتاژ هستند. ما به سرمایه گذاری خود ادامه می دهیم. در همین حال ، ما افراد جدیدی را به خدمت می گیریم. تنها در جمهوری چک ما در حال حاضر حدود 5500 مورد داریم.
آیا به طور سنتی هزینه این سرمایه گذاری ها را با وام می پردازید یا قصد انتشار اوراق قرضه یا انتشار عمومی آن را دارید؟
قبل از Škoda Transportation دوره ای وجود داشت که اوراق بهادار منتشر می کرد ، اما اکنون روی میز نیست. ما آخرین اوراق قرضه را سال گذشته پرداخت کردیم. موضوع فهرست بندی بیشتر به سهامداران مربوط می شود تا مدیریت.
و خریدها چطور؟ مدتهاست که به دنبال کارخانه فرانسوی در رایشفوفن هستید. اما اکنون مهلت فروش این عملیات توسط آلستوم به پایان رسیده است.
مذاکرات ادامه دارد ، این یک روند پیچیده است. ما هنوز معتقدیم که کار می کند. اما نمی توانم بیشتر بگویم. ما قراردادهای محرمانگی امضا کرده ایم.
این شرکت در سالهای آینده موفق به بستن قرارداد شد ، اما سال گذشته باز هم 790 میلیون ضرر گزارش کرد. بر اساس بیانیه قبلی شرکت ، این امر ناشی از مقررات فوق العاده مربوط به هزینه های توسعه و قراردادهای تاریخی بوده است. در مورد کدام قراردادها صحبت می کنیم؟
ما دیگر نمی خواهیم در این مورد اظهار نظر کنیم ، ما قبلاً هر آنچه را که می خواستیم در بیانیه مطبوعاتی بیان کرده ایم. من فکر نمی کنم فقط ما باید در این دوران تاریک استهلاک کنیم ، یعنی ارزش دارایی های خود را کاهش دهیم. در هر صورت ، ما سفارشات زیادی داریم ، بنابراین معتقدیم که اکنون می توانیم از مزایای سرمایه گذاری های عظیمی که در مورد آن صحبت کرده ایم ، استفاده کنیم.
زندنک مایر (43)
وی در امور مالی و مدیریت بین المللی در جمهوری چک ، آلمان و ایالات متحده تحصیل کرده است. او از سال 2002 در گروه حمل و نقل odakoda کار می کرد ، زمانی که سمت مدیر حقوق صاحبان سهام را در اختیار داشت. از پایان سال 2018 ، او مسئول تمام فعالیت های تجاری در بازارهای جهانی کل گروه است و همچنین عضو هیئت مدیره است. |

Electromobility: برنامه های اتحادیه اروپا و جهان چیست؟ • VIDEO ویدئو هاب
[ad_2]
دیدگاهها