هم بوئینگ و هم ایرباس به سود خود بازگشتند و ضررهای سنگین را جبران کردند

[ad_1]

تولیدکننده آمریکایی بوئینگ اولین سود سه ماهه سال 2019 را گزارش کرد. در دوره آوریل تا ژوئن ، سود خالص 567 میلیون دلار (بیش از دوازده میلیارد کرون) به دست آورد ، در حالی که یک سال پیش 2.4 میلیارد دلار ضرر کرد. سود ایرباس در سه ماه نخست امسال با سود 1.9 میلیارد یورو در سه ماهه دوم بازگشت. وی سال گذشته در همان زمان 1.2 میلیارد یورو ضرر کرد. علاوه بر این ، این شرکت پیش بینی خود را برای سود عملیاتی در طول سال دو برابر کرد و به چهار میلیارد یورو رساند.

دلایل متداولی برای بازگشت سود به هر دو شرکت وجود دارد. با وجود محدودیت های همه گیر همه گیر ، بهبود تدریجی در ترافیک هوایی رخ داده و همچنین تقاضا برای هواپیماهای جدید از سر گرفته شده است. ازسرگیری تحویل هواپیماهای 737 MAX نیز به طور خاص برای بوئینگ کار می کند. در ایرباس ، نتایج مالی با عملکرد خوب بخش هلیکوپتر و برنامه نظامی پشتیبانی می شود. “

سال گذشته ، ایرباس سومین هواپیمای کوچکتر را تحویل داد و از جایگاه خود در شماره یک جهان دفاع کرد.  بوئینگ مشکلات عمیق تری دارد

“راه اندازی مجدد” تدریجی حمل و نقل هوایی در سفارشات هواپیماها نیز منعکس می شود. در ابتدا ، مدیریت ایرباس تخمین زد که امسال حداقل 566 هواپیما را تحویل خواهد داد ، مانند سال بحرانی 2020. او اکنون خوشبین تر است و قصد دارد حدود 600 هواپیمای تجاری را به ناوهای هواپیما واگذار کند. برای کل نیمه اول امسال ، شرکت 297 مورد از آنها را تحویل داد ، 101 مورد دیگر به صورت سالانه.

بوئینگ از جمله بر افزایش تولید 737 دستگاه MAX که قبلاً زمین گیر شده بودند تمرکز می کند. در حال حاضر شانزده عدد از آنها را در ماه تولید می کند و انتظار می رود از ابتدای سال آینده به تدریج سرعت آن را دو برابر کند. در نتیجه ، تعداد کارکنان کمتری نسبت به برنامه های بوئینگ از دست خواهند داد. در ابتدا ، آنها می خواستند تعداد خود را 31 هزار نفر به 130 هزار نفر کاهش دهند ، در عوض تیتان آمریکایی 140 هزار کارمند خواهد داشت.

“می توان فرض کرد که روند نتایج مثبت باید بر اساس عوامل ذکر شده در آینده ادامه یابد: از سرگیری حمل و نقل هوایی – مسافری و محموله – و تقاضا برای هواپیماهای جدید برای بخش غیرنظامی و استفاده نظامی. ازسرگیری تحویل بوئینگ از سری 737 MAX که مدتهاست مهمترین نوع هواپیما برای سود است ، برای بوئینگ بسیار مهم است. علاوه بر این ، ایرباس در آینده به توسعه هواپیماهای باری امیدوار است ، جایی که مایل است بیشتر با بوئینگ رقابت کند. ” به عنوان بخشی از ارائه نتایج سه ماهه ، ایرباس اعلام کرد که تولید نسخه باری هواپیمای A350 را آغاز کرده است.

جت های خصوصی حداقل از سال 2000 از بازار ناپدید شده اند

رئیس صنایع هواپیمایی می گوید: تجارت هواپیماهای ما عمدتا توسط روسیه اداره می شود



[ad_2]

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *