پرداخت های تلفنی به میزان قابل توجهی افزایش یافته است ، مارسل گیدوس از ویزا می گوید


ما یک سال پیش داریم که مردم کمتر سفر می کنند و بیشتر از طریق فروشگاه های الکترونیکی خرید می کنند. چگونه این امر در تجارت کارت پرداخت مشهود است؟

در جمهوری چک ، این در چهار روند توسعه ، که ما آنها را 4D می نامیم ، منعکس شده است. D اول به معنای داخلی است که البته مربوط به بسته شدن مرزها است. تعجب آور نیست که هزینه های خارج از کشور در تجارت داخلی کاهش یافته و برعکس افزایش یافته است.

همچنین در چندین بخش که مردم قبل از شیوع بیماری ، مثلاً در بازارهای سرگرمی ، پول زیادی با کارت پرداخت نمی کردند ، شاهد افزایش زیادی در پرداخت ها بودیم. برخی از افراد حتی هزینه کارتهای خدمات و انرژی را نیز پرداخت می کنند که این اتفاق قبلاً رخ نداده است.

سپس D دوم نشان دهنده کارت های بدهی است. از نظر معاملات ، آنها به صورت سالانه افزایش می یابند ، در حالی که کارت های اعتباری راکد هستند.

شما در مورد حجم و اعداد صحبت می کنید. علاقه به این گونه ها چطور؟

نسبت کارتهای بدهی و اعتباری صادر شده طی پنج سال اخیر یا ثابت بوده است. اما مردم در 12 ماه گذشته بدهی های بسیار بیشتری پرداخت کرده اند. در طول بیماری همه گیر ، مردم در مورد خرید بدهی دچار نگرانی و نگرانی بودند که این امر توسط بانک ها تأیید می شود.

سومین روند توسعه دیجیتالی شدن است. بنابراین ، تعداد و حجم معاملات در فروشگاه های الکترونیکی ، که در جمهوری چک تقریبا 50 درصد افزایش یافته است. به عنوان مثال ، در لهستان این افزایش چیزی بیش از 20 درصد بود.

این رشد با توجه به اقدامات دولت کاملاً منطقی است.

البته ، همه گیری سهم خود را دارد. مردم بیشتر از خانه خرید اینترنتی می کنند. با این حال ، ما متقاعد شده ایم که این تغییرات برای ما باقی خواهد ماند. ما از نظرسنجی خود می دانیم که دو سوم مشتریان قصد دارند پس از پایان همه گیر شدن ، استفاده از پرداخت دیجیتال را ادامه دهند و فقط 16 درصد از پاسخ دهندگان تخمین می زنند که با بازگشت به حالت عادی ، دوباره با استفاده از روش های اصلی پول پرداخت کنند.

چه روند پرداخت دیگری را مشاهده کرده اید؟

پرداخت های تلفنی به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. ما در حال حاضر پرداخت های تلفن همراه را در 34 کشور اروپایی ارائه می دهیم و بدیهی است که چک در میان رهبران قرار دارند. پرداخت های بدون تماس نیز همین است.

ضمناً ، برخی کشورها مرزهای خود را افزایش داده اند. با این حال ، این اتفاق در کشور ما از ترس افزایش تقلب رخ نداد. با این حال ، در کشورهایی که محدودیت های آنها افزایش یافته است ، مانند سایر کشورهای ویسگراد فور ، نگرانی های مشابه تأیید نشده است. ما حتی می دانیم که در مواردی که پرداخت ها بیشترین تماس را ندارند ، سهم کلاهبرداری در پرداخت همچنان کم است.

بیایید به این تحولات برگردیم D. کدام چهارم است؟

داده ها. ما مدت طولانی است که بر روی ایده استفاده از آنها کار می کنیم و در حال حاضر به برخی از شرکا کمک می کنیم تا رفتار مصرف کننده را تجزیه و تحلیل کنند. داده ها کاملاً ناشناس هستند و نمی بینیم مشتری خاصی چه کسی است. با این حال ، ما می توانیم بفهمیم که مثلاً چه تعداد مشتری از فروشگاه های بزرگ پس از آن برای پمپ بنزین در یک پمپ بنزین و موارد مشابه مراجعه می کنند. با کارت ، مردم همچنین بیشتر می توانند هزینه محتوای دیجیتال را پرداخت کنند و به امور خیریه کمک کنند.

یافته ها برای شما چه معنی دارد؟

ما فهمیدیم که در طی همه گیری ، حتی کسانی که قبلاً فقط از پول نقد استفاده می کرده اند شروع به پرداخت با کارت می کنند. اکنون می خواهیم پرداخت های تلفن همراه و آنلاین را به این گروه معرفی کرده و به آنها نشان دهیم که این روش ها چقدر ساده است. ما در حال حاضر نه تنها با صادرکنندگان کارت و بانکها بلکه با بازرگانان نیز در این زمینه کار می کنیم تا مشتریان را ترغیب به پرداخت کارت با کارت در مکانهایی غیر از غذا کنیم.

اما بیشتر برای بانک است ، نه؟

بله ، اما ما اطلاعاتی را در مورد نحوه پرداخت مصرف کنندگان برای شرکای خود آماده می کنیم. به عنوان یک قاعده ، برای ما تأیید شد که کسانی که بدون پول شروع به پرداخت می کنند ، زیاد به آن بر نمی گردند. به همین دلیل گسترش مداوم شبکه پذیرش مهم است.

آیا کار دیگری می توان انجام داد؟

ما اخیراً به بازرگانان اجازه داده ایم کارت را با استفاده از تلفن های همراه قبول کنند. در عمل ، این بدان معنی است که آنها فقط برای دریافت کارت به تلفن همراه نیاز دارند. نصب نرم افزار به آسانی بارگیری یک برنامه معمولی است.

این مهم است زیرا ما از نظر تعداد پایانه در هر هزار نفر هنوز از میانگین اروپای غربی عقب هستیم. اگرچه ، در مقایسه با سایر کشورهای ویشگراد ، ما بهترین هستیم. البته ، در اینجا تفاوت های کمی وجود دارد ، به عنوان مثال بین بخش ها یا مناطق مختلف. به عنوان مثال ، پراگ یک استثنا است.

به نظر من ، یک ترمینال به شکل دستگاه تلفن همراه ابزاری عالی است ، زیرا تاجر مجبور نیست هزینه کلاسیک را پرداخت کند. اگرچه امروزه حتی شرکت های کوچک می توانند آن را به مدت 6 ماه به صورت رایگان دریافت کنند ، اما بخشی از جمهوری چک با کارتی که ما در آن پروژه شرکت کردیم پرداخت می کند. پذیرش کارت ها معمولاً حدود 15 تا 20 درصد فروش را افزایش می دهد و قطعاً بازرگانان نتیجه خوبی خواهند داشت.

آیا شما سعی می کنید؟

این بر اساس تحقیق است. شخصاً وقتی می بینم که آنها جایی نقشه ندارند ، من به آنجا نمی روم. به همین ترتیب ، بخش قابل توجهی از مصرف کنندگان بسته به محل پرداخت کارت خود ، فروشگاه ها را انتخاب می کنند.

این خبر همچنین شامل ارزهای مجازی است. چگونه به آنها نزدیک می شوید؟

آنها را به دو گروه تقسیم می کنم. اولین مورد شامل ارزهای رمزپایه ای است که هیچ چیز تحت پوشش آنها نیست. ما آنها را به عنوان یک دارایی سرمایه گذاری می دانیم ، نه به عنوان ارزی که می تواند در آینده نزدیک در مقیاس بزرگتر مورد استفاده قرار گیرد. این شامل بیت کوین است. در مرحله دوم ، ارزها توسط برخی دارایی ها تحت پوشش قرار می گیرند. ما اینها را به سیستم های خود متصل می کنیم و نحوه استفاده بهینه از آنها را در پرداخت ها آزمایش می کنیم. به طور خاص ، این سکه USD است.

برای رتبه بندی ارزهای رمزپایه در بین 160 ارز مورد استفاده ما ، باید از بی خطر بودن آنها اطمینان حاصل کنیم. باید بدانیم که این ارز از کجا ناشی می شود ، چه کسی مالک آن است و غیره. ما همچنین باید شدت انرژی تسویه حساب این ارزها را در نظر بگیریم.

به دلایل پایداری یا هزینه؟

این مربوط به پایداری است ، زیرا یکی از ارکان اصلی آن مصرف مسئولانه است. برای مثال باید مصرف انرژی را با هزینه در نظر بگیریم. در حال حاضر 70 میلیون بازرگان در سراسر جهان وجود دارند که کارت ویزا را قبول می کنند. بنابراین ، از نظر شدت انرژی ، در مورد روابط این بازرگانان و دارندگان کارت نیز تصمیم می گیریم.

چند کارت شما صادر شده است؟

ما سه و نیم میلیارد از آنها را در سراسر جهان ثبت می کنیم.

می توان گفت انعطاف پذیری شما بیشتر مربوط به کارت های مجازی است ، به عنوان مثال برای ذخیره پلاستیک.

البته پرداخت دیجیتال از طریق تلفن های همراه یا کارت های مجازی نیازی به پلاستیک ندارد. با این حال ، تأثیر نقشه های فیزیکی بر محیط زیست تنها بخشی از تأثیر کلی صنعت ماست. بنابراین ، ما همچنین در مورد شدت انرژی سیستم های پرداخت عظیم فکر می کنیم. تجزیه و تحلیل داده ها برای ما مهم است ، که نشان می دهد در چه مکانهایی هنوز پایداری باقی مانده است.

آیا پایداری فقط یک مسئولیت است یا می تواند از نظر اقتصادی نتیجه بدهد؟

این یک ترکیب است. کارت های دیجیتال معنای اقتصادی دارند. اما ما همچنین می توانیم از طریق داده ها به مردم نشان دهیم که در یک روش پرداخت خاص چه مقدار کربن از خود به جای می گذارند. این می تواند به افزایش آگاهی زیست محیطی آنها کمک کند.

شما در مورد چهار میلیارد دارنده کارت و 70 میلیون امتیاز پذیرش صحبت کردید. این یک بازار بزرگ است. چگونه شده است که فقط پنج شرکت به همه چیز پایبند هستند ، دو شرکت برتر هستند؟ رقابت در این تجارت برای چیست؟

نام تجاری بسیار مهم است. این به خودی خود دلیل بسیار محکمی برای این است که چرا کسی باید با ما کار کند. همچنین مشخص می شود که اگر شخصی برچسب درب منزل خود را که کارت ویزا را می پذیرد داشته باشد ، باعث افزایش فروش وی می شود. شاید این در مورد مسابقات نیز صدق کند ، اما قطعاً در مورد ما.

بعد از بیش از پانزده سال حضور در ویزا ، همچنین می توانم بگویم که تجارت مربوط به افراد است. به نظر کلیشه ای است اما واقعیت دارد. نحوه برخورد ما با شرکا ، واکنش سریع ما در برابر مشکلات ، نحوه رفتار با یکدیگر. اگر من در اینجا موفق شده ام ، این به لطف تیمی است که در اختیار دارم. شما می توانید فناوری ، اخبار و نوآوری داشته باشید ، اما دیگران نیز می توانید داشته باشید. اگر بانک با شما احساس راحتی نکند ، شما را انتخاب نمی کند.

آیا چیزی وجود دارد که به زودی شما را غافلگیر کند؟ ممکن است روش های پرداخت جدیدی که در حال حاضر رقابت را برای شما ایجاد می کنند؟

بلکه پرداخت های فوری را بستری برای همکاری بیشتر می دانیم. ما می توانیم سالها تجربه شرکای خود را از سراسر جهان ارائه دهیم. می توانم تصور کنم که یک مشتری عادی در نتیجه معامله را حل نمی کند.

آیا از پول نقد استفاده می کنید؟

نه

اصلاً؟

به طور کلی

آیا این کار می کند؟

می آید من فقط کارت در کیف پولم دارم.

مارسل گایدوس

مارسل گایدوس مدیر کل ویزا در جمهوری چک ، مجارستان و اسلواکی است. او از سال 2006 در این شرکت بوده است. او قبلاً در UniBance Slovakia و Wells Fargo کار می کرد. وی از دانشگاه مدیریت در ترنسین فارغ التحصیل شد و بعداً MBA را از شعبه خود در براتیسلاوا دریافت کرد.



دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *