چه انتظاری از شرکت گیگافکتوری فولکس. جمهوری چک فقط لازم نیست از یک پروژه عظیم درآمد کسب کند


مثبت

+ انگیزه برای صنعت خودروی چک

ایجاد یک کارخانه گیگابایت در جمهوری چک نه تنها برای خود تولید کننده خودرو بلکه برای تعدادی از صنایع و شرکت های وابسته به معنای تقویت بزرگ است. در شرایط فعلی ، تأمین کنندگان خودرو با ظهور تحرک الکتریکی خطر از دست دادن قسمت قابل توجهی از سفارشات خود را دارند. اتومبیل های الکتریکی از تعداد کمتری از اجزا تشکیل شده اند که تولید آنها بیشتر به باتری بستگی دارد. ظهور gigafactory به بسیاری از شرکت ها این امکان را می دهد تا جهت گیری مجدد خود را انجام دهند ، تولید موجود خود را با تحرک الکتریکی تطبیق داده و از تحول صنعت خودروی بلند مرتبه خارج شوند.

+ اتصال با لیتیوم در Cínovec

در حالی که قبل از آخرین انتخابات پارلمانی در چینووتس صحبت از لیتیوم در رابطه با ادعای “سرقت در روز روشن” بود ، این بار این واژه ها عمدتا به پیوند سودآوری بین استخراج این فلز گرانبها و جذب نیروگاه فولکس واگن مربوط می شود. کانسار موجود در کوههای سنگ معدن یکی از بزرگترین ذخایر موجود در اروپا است ، بنابراین ارتباط با کارخانه احتمالی یک نگرانی آلمانی منطقی خواهد بود.

+ اشتغال

یک کارخانه تولید باتری چندین هزار شغل جدید ایجاد می کند که به مهارت های قابل توجهی نیاز دارند. موقعیت های اضافی در زمینه های مرتبط ایجاد می شود. نزاع بین تسلا و فولکس واگن در آلمان ثابت می کند که علاقه زیادی به متخصصان این حوزه وجود دارد. جابجایی متخصصان متعادل با طلا در تجارت باتری به تولید کننده آمریکایی انجام نمی شود. آلمانی ها به امنیت و مزایای یک نگرانی اثبات شده اعتماد می کنند. با این حال ، مدیران ارشد می توانند سالانه میلیون ها تاج در تسلا در نزدیکی همسایه غربی خود کسب کنند.

بازی Gigafactory.  رئیس فولکس واگن برای مذاکره با دولت ، Škoda Auto و ČEZ Group می آید

منفی

منتقدان گیگاتوس گیاهی معتقدند که تولید شیمیایی باتری می تواند بر محیط زیست تأثیر بگذارد. برخی از فعالان در آلمان نیز از این واقعیت که کارخانه گیگا تسلا در نزدیکی برلین در حال قطع سیصد هکتار از جنگل است و اینکه در منطقه نزدیک به ذخیره گاه طبیعی مقدار زیادی آب آشامیدنی وجود دارد ، ناراحت هستند. با این حال ، حتی متخصصان حفاظت از محیط زیست آلمان در “مبارزه” با کارخانه متحد نیستند ، برخی از آنها تأثیرات زیست محیطی را زیر سوال می برند. اگر کارخانه ای در اینجا راه اندازی شود می توان بحث مشابهی را در جمهوری چک نیز انتظار داشت.

– ارزش افزوده مورد نظر

بیایید یک کارخانه پیش ساخته نباشیم ، مهمترین چیز را متمرکز کنیم – تحقیق و توسعه ، نه تنها اقتصاددانان محلی ، از جمله دیوید مارک ، اقتصاددان ارشد Deloitte ، را تشویق می کند. در کارخانه تولید باتری ، آنها ارزش افزوده اصلی را که تحقیق و توسعه به همراه دارد ، نمی بینند.

– افزایش وابستگی بیشتر به صنعت خودرو

صنعت خودرو 23 درصد از تولیدات صنعتی چک ، 21 درصد از صادرات چک و 9 درصد از تولید ناخالص داخلی جمهوری چک را تشکیل می دهد و شرکت ها 133000 کارگر دارند. این از آمار انجمن صنعت خودرو به دست می آید. اگر تنوع بیشتر از اقتصاد در برابر شوک محافظت کند ، گیگافکتوری به گسترش آن کمک نمی کند.

CEZ تجارت باتری را با شرکت InoBat اسلواکی آغاز کرد.  این اتصال به بیل گیتس منتهی می شود

چه کسی نقش مهمی ایفا می کند؟

معاون نخست وزیر کارل هاولیچک (برای بله)

وی از گیگافکتوری چک به عنوان بزرگترین سرمایه گذاری ممکن توسط دولت فعلی صحبت کرد. موفقیت نهایی و جذب میلیاردها با چراغ قوه نه تنها به عنوان یک برگ برنده محکم قبل از انتخابات مجلس محسوب می شود ، بلکه به عنوان یک سیگنال مثبت برای سایر سرمایه گذاران بالقوه در سایر کارخانه های تولید باتری در جمهوری چک است. هاولیچک در مذاکرات در بالاترین سطح بین فولکس واگن ، شکودا و ČEZ درگیر است و فریب احتمالی فولکس واگن به معنای موفقیت چشمگیر شخصی آن است.

رئیس گروه فولکس واگن هربرت دیز

چسباندن انگشت خود روی نقشه و تصمیم گیری در مورد محل ساختن وظیفه قدرتمندترین فرد گروه است. هنگام مقایسه مشوق های سرمایه گذاری جمهوری چک و سایر کشورهای رقیب در این زمینه ، موقعیت جغرافیایی کشورها ، هزینه کار ، سطح مالیات یا حضور پیمانکاران فرعی تعیین می کند. نزدیکی به آلمان می تواند یک مزیت قابل توجه چک باشد.

دانیل بنز مدیر CEZ

در حالی که چند سال دیگر منتظر گسترش واقعاً گسترده اتومبیل های الکتریکی خواهیم بود ، اما برندگان و بازندگان در تحول صنعت خودرو اکنون مشخص شده اند. مدیر راهنمای CEZ این را خوب می داند و غول انرژی را به سمت پروژه های اصلی سوق می دهد: شرکت نیمه دولتی باید در کارخانه گیگافکت شرکت کند ، آماده استخراج لیتیوم – فلز آینده ، که کلید اصلی باتری ها است – در Cínovec و ساخت شبکه ای از ایستگاه های شارژ

مارتین جان می گوید ، من می خواهم ماشین های odakoda را در ویتنام بفروشم و تولید كنم.

توماس شفر رئیس خودروی Škoda

همه گیری نشان داده است که داشتن اجزای کلیدی در دست و وابسته نبودن به محصولات از راه دور نیمکره چقدر مهم است. اگر یک کارخانه گیگابایت در جمهوری چک راه اندازی شود ، خودروساز Mlada Boleslav امروز چنین امنیت تأمین ارزشمندی را بدست می آورد و در حمل و نقل واقعی باتری هایی که امروز هفته ها از آسیا سفر می کنند صرفه جویی می کند. Gigafactory در جمهوری چک به Schäfer ابزاری بسیار ارزشمند برای تسریع تبدیل شرکت به دستگاه های الکترونیکی می دهد.

مالک مشترک Sokolovská uhelná Jaroslav Rokos

Sokolovská uhelná ، که زمین خود را در منطقه Sokolovská برای یک کارخانه بزرگ ارائه می دهد ، همچنین می خواهد بخشی از سرمایه گذاری کلان باشد. با این حال ، جاه طلبی های او در این پروژه بسیار بیشتر است. این شرکت می خواهد یک زنجیره درمان کامل ایجاد کند که در آن لیتیوم RSJ را به شکل شیمیایی پردازش کند که می تواند برای ساخت باتری های گیگافکتوری استفاده شود. اگر این نقش را به دست آورد ، آماده است تا از بازیافت باتری ها مراقبت کند.



دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *