چک ها 44 درصد حقوق این ایالت را پرداخت می کنند. آنها ششمین مالیات کار را دارند


OECD شامل مالیات بر درآمد است که در جمهوری چک تا سال گذشته بر اساس دستمزدهای فوق ناخالص و مالیات بر کارمندان و شرکت ها بود. این ایالت 43.9 درصد از کل هزینه های کارگری یک کارمند چک ، به ویژه حقوق یک کارمند مجرد و بدون فرزند را دریافت می کند.

اگرچه می توان با این حقیقت راحت بود که بلژیکی ها ، آلمانی ها ، اتریشی ها ، فرانسوی ها و ایتالیایی ها حتی مالیات بیشتری نیز می پردازند ، اما آنها حقوق بسیار بالاتری نیز دارند. در این کشورها متوسط ​​حقوق سال گذشته بین 65 تا 112 هزار تاج در هر ماه متغیر است.

سال گذشته ، حقوق ناخالص در جمهوری چک 35611 کرون بود که هشتمین کمترین میزان از کشورهای OECD است. بنابراین ، چک ها به دلیل مالیات بالا و دستمزد کمتر از متوسط ​​، قدرت خرید بسیار کمتری دارند. اقتصاددانان و اتحادیه های صنفی کار با دستمزد پایین را به عنوان مشکلی طولانی مدت در جمهوری چک تعریف می کنند و کار ارزان به زودی از مزیت های رقابتی متوقف می شود.

کشورهایی که بیشترین بار مالیاتی را بر دوش کارگر دارند

(مالیات بر کار به درصد / متوسط ​​حقوق به تاج)

1. بلژیک: 51.5 / 102 539
2. آلمان: 49.0 / 111.958
3. اتریش: 47.3 / 104 554
4. فرانسه: 46.6 / 82 056
5. ایتالیا: 46.0 / 64 963
6. جمهوری چک: 43.9 / 35.611
7. مجارستان: 43.6 / 29 919
8. اسلوونی: 42.9 / 43.887
9. سوئد: 42.7 / 98 316
10. لتونی: 41.8 / 27.746

منبع OECD ، داده ها برای سال 2020

طبق یک مطالعه OECD ، متوسط ​​دستمزد و مالیات در اکثر کشورها در سال گذشته به دلیل همه گیری کاهش یافته است. در جمهوری چک ، امسال تنها پس از لغو دستمزد فوق العاده ناخالص ، مالیات کاهش یافت. با نگه داشتن مالیات بر درآمد در 15 درصد ، حقوق خالص برخی از کارکنان ، به ویژه کسانی که درآمد بیشتری دارند ، در واقع افزایش یافته است. در همان زمان ، تخفیف مpدی افزایش می یابد که همه کارمندان در پرداخت های خود احساس می کنند.

رئیس شورای بودجه ملی ، اوا زامرازیلوا ، می گوید: اگر چرخ را نچرخانیم ، با آن روبرو خواهیم شد.

مالیات با درآمد کم باید فقط موقتی باشد و طی یک و نیم سال به حدود 19 درصد افزایش یابد که با مالیات واقعی سال گذشته مطابقت دارد. به دلیل مالیات کمتر ، بودجه دولت سالانه نود میلیارد کرون از دست می دهد ، جایی که جایگزین آن نیست. با این حال ، نه دولت و نه مجلس هیچ تعهدی کتبی برای افزایش مالیات بر درآمد از سال 2023 نداده اند ، اگرچه رئیس جمهور میلوس زمان امضای قانون را مشروط به این امر دانسته است.

سیاستمداران ، از جمله مخالفان ، می خواهند از این مزیت استفاده کنند. به عنوان مثال ، ائتلاف Spolu ، متشکل از ODS ، KDU-LSL و TOP 09 ، در حال حاضر گفته است که مالیات را افزایش نمی دهد. “مطمئناً ما قصد نداریم این مالیاتها را مستقیماً افزایش دهیم. ما می خواهیم از نظر هزینه ، به شکلی متفاوت سوراخ بودجه را بررسی کنیم. خواه یارانه برای بارون های مختلف کشاورزی باشد ، یا هزینه های غیرضروری مانند تخفیف در بلیط ، “گفت رئیس TOP 09 Maketa Pekarova Adamova.

دزدان دریایی و شهرداران نمی خواهند به وضوح بگویند که آیا مالیات بر درآمد را افزایش می دهند یا خیر. با این حال ، اولویت های اعلام شده آنها شامل مالیات کم کار است ، که آنها می خواهند با تأسیس مقدار تخفیف مودیان بدست آورند. وزیر دارایی آلنا شیلرووا (برای بله) انتظار دارد در صورت به قدرت رسیدن مالیات افزایش یابد.

Pekarova Adamova: به جای سه نرخ مالیات بر ارزش افزوده ، فقط دو نرخ وجود دارد.  ما برای تصویب یورو فشار نخواهیم آورد

پیش از این ، شورای بودجه ملی هشدار داده بود که سیاستمداران این مشکل را از سمت اشتباه گرفته اند. “مشکل اصلی در مالیات کار حق بیمه اجباری است نه مالیات بر درآمد. در حال حاضر در مقایسه بین المللی نسبتاً کم است ، برعکس ، اهمیت حق بیمه بیش از حد متوسط ​​است “.

دانوشه نرودووا ، اقتصاددان ، این مسئله را به همین ترتیب درک می کند. “مشکل افرادی که حقوق کمی دارند ، به دلیل میزان مالیات نیست ، بلکه به دلیل میزان مالیات است. وی گفت: “اگر هدف این بود كه پول بیشتری به اقتصاد وارد شود ، اجرای اصلاحات بازنشستگی و مالیات ضروری است.”

رئیس شورای بودجه ، اوا زامرازیلوا ، افزود که به دلیل وضعیت بد مالی عمومی ، که در نتیجه بحران کرونر به یک ترمز بدهی با صدها میلیارد کسری تبدیل می شود ، مالیات بر درآمد باید افزایش یابد از نو. “علاوه بر این ، مالیات 15 درصدی نابرابری را عمیق تر می کند ، زیرا به کسانی که بیشتر نیاز دارند کمک نمی کند. گروه های کم درآمد تمایل به مصرف و صرف درآمد اضافی دارند. برعکس ، افراد ثروتمندتر پول جمع می کنند و سرمایه گذاری می کنند. “

کشورهایی که کمترین بار مالیاتی را بر دوش کارگر دارند

(مالیات بر کار به درصد / متوسط ​​حقوق به تاج)

1. شیلی: 7.0 / 26.555
2. نیوزیلند: 19.1 / 82 133
3. مکزیک: 20.2 / 11 542
4. سوئیس: 22.1 / 170 430
5. اسرائیل: 22.4 / 86 440
6. کره جنوبی: 23.3 / 73 134
7. آمریکا: 28.3 / 107.443
8. استرالیا: 28.4 / 125.381
9. کانادا: 30.4 / 83 135
10. انگلستان: 30.8 / 103 449

منبع OECD ، داده های سال 2020

آیا صاحبان املاک و مستغلات تجاری مالیات بیشتری می پردازند ، کاندیدای نخست وزیری ایوان بارتوش را پیشنهاد می کند

توسعه نرخ مالیات

1993 – پس از ایجاد جمهوری چک مستقل ، مالیات بر درآمد تدریجی معرفی شد. قبل از ناپدید شدن ، به عنوان مثال در سال 2007 ، چهار دامنه مالیاتی با توجه به میزان درآمد با نرخ های 12 ، 19 ، 25 و 32 درصد اعمال شد.

2008 – ODS 15 درصد مالیات مسطح اعمال می کند. برای جلوگیری از وارد آمدن ضربه به بودجه دولت ، حقوق ناخالص فوق العاده ای تعیین شد که روش محاسبه مالیات بر درآمد را تغییر داد. این باعث شد نرخ جدید در واقع به 23.1 درصد مالیات واقعی برسد. در سال 2020 ، مالیات موثر 20.1 درصد بود.

2013 – مالیات همبستگی برای افراد با درآمد بالا معرفی شد ، کمک هزینه همبستگی به نرخ پایه 15 درصد 7 درصد بود.

2021 – دستمزد فوق العاده ناخالص لغو می شود ، جنبش YES با ODS مالیات درآمد 15 درصدی را وضع می کند که این بار از دستمزد ناخالص کسر می شود. در طی دو سال ، این درصد باید به 19 درصد برسد ، اما سیاستمداران ملزم به انجام این کار به صورت کتبی نیستند. افرادی که مالیات بر درآمد بالاتری دارند 23 درصد.



دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *