کمترین دفتر در پنج سال گذشته ساخته شده است. فقط نیمی از کارکنان هنوز به آنها مراجعه می کنند


سال گذشته ، دفتر خانه زیر پوست بخش بزرگی از مردم حک شده بود. همه چیز ممکن به حالت دوستیابی آنلاین منتقل شده است. با وجود پیشرفت مثبت وضعیت کروناویروس ، تنها برخی از کارگران “اهلی” به شغل خود بازگشتند. به این ترتیب فضای اداری بدون اشغال باقی می ماند.

رادکا نواک از شرکت املاک و مستغلات Cushman & Wakefield ، که تحقیقات و تجزیه و تحلیل بازار را نیز انجام می دهد ، می گوید: “طبق اطلاعات ما ، دفاتر مورد استفاده کارمندان با ظرفیت 50 درصدی در ماه های اخیر بوده است ، احتمالاً حتی با تعطیلات تابستانی.” از املاک و مستغلات

این ارقام توسط خود شرکت ها تأیید می شود. به گفته آنها ، کارمندان هنوز از این فرصت برای کار در خانه استفاده می کنند و بنابراین می خواهند ، از جمله موارد دیگر ، در زمان صرف شده در سفر به محل کار صرفه جویی کنند. میروسلاو چیها ، مدیر ارشد فناوری Solitea ، می گوید که حضور کارکنان در محل کار بسته به روز هفته بین 40 تا 60 درصد است. اعداد مشابه توسط دیگران تأیید می شود.

میشال منشیک ، مدیرعامل گروه V-Sharp و استارتاپ لجستیک DoDo می گوید: “در حال حاضر ، حدود 60 درصد از اعضای تیم به طور مرتب به دفاتر مراجعه می کنند و بقیه هنوز از این فرصت برای کار در خانه استفاده می کنند.” Bouboš Havlena از BASF حضور در محل کار را به روشی مشابه ارزیابی کرد.

“استفاده از شغل در حال حاضر حدود 60 درصد از کل ظرفیت است. دلیل آن این است که کارمندان در دفتر خانه می مانند. “دفتر لوندگارد حتی خالی تر است. مدیر اجرایی شرکت ، پتار بارتوش ، گفت که در حال حاضر تنها 30 تا 50 درصد از کارکنان به دفتر مراجعه می کنند.

معاملات املاک بزرگ انجام نمی شود.  سرمایه گذاران خرده ها را جمع آوری کرده و منتظر تخفیف هستند

بنابراین ، برخی از شرکت ها تصمیم گرفته اند که وضعیت را با ارائه محل خود برای اجاره بیشتر حل کنند. در حال حاضر ، بر اساس داده های انجمن تحقیقاتی پراگ ، حدود 64000 متر مربع فضای “مازاد” برای اجاره در بازار وجود دارد. اگر این منطقه شامل فضای آزاد ، یعنی حدود 280 هزار متر مربع باشد ، متوسط ​​فضای آزاد ادارات 1.7 واحد درصد (از 7.8 به 9.5 درصد) افزایش می یابد. با این حال ، این سهم هنوز در زمینه اروپای مرکزی بسیار کم است. به این ترتیب ، توسعه دهندگان همچنان بازار دفتر را به عنوان یک فرصت می بینند.

برنامه ریزی برای تأسیسات جدید با شیوع همه گیر به طور قابل توجهی کند شده است. سازماندهی کارهای ساختمانی پیچیده تر شد و مراحل تأیید گسترش یافت. علاوه بر این ، وضعیت برای توسعه دهندگان به دلیل هشدار موسسات مالی که از تأمین مالی پروژه ها بدون پیش اجاره حداقل 30 درصد از مساحت پروژه برنامه ریزی شده خودداری می کنند ، پیچیده است. بنابراین ، Cushman & Wakefield ، JLL و Colliers انتظار دارند کمترین رشد را در فضای اداری امسال از سال 2016 داشته باشند. اما اکثر توسعه دهندگان هنوز به غیر قابل تعویض بودن دفاتر به عنوان محلی برای ملاقات ، همکاری و توسعه محصولات جدید اعتقاد دارند.

“ما انتظار داریم که کارکنان به تدریج تا حدی به دفاتر بازگردند. رادکا نواک گفت ، تا پایان سال ، حدود دو سوم کارکنان می توانند به دفتر بازگردند.

بازار املاک در حال تغییر است.  کووید ویلاها را به دفتر خانه تبدیل کرد

او این ادعا را بر اساس مطالعه اخیر Cushman & Wakefield تکیه می کند. واضح است که کار در خانه برای همه مناسب نیست و در بلند مدت مناسب نیست. این نظرسنجی نشان می دهد که برخی از کارکنان هنوز ملاقات های رو در رو با همکاران ، تقویت همکاری تیمی و جداسازی زندگی شخصی و حرفه ای را ترجیح می دهند.

با این حال ، همه گیری همه گیر تغییرات طولانی مدت مهمی را به ارمغان آورده است. طبق مطالعه انجام شده توسط JLL ، انتقال اجباری به دفتر Foma مرحله جدیدی را در مدل ترکیبی کار به همراه دارد ، ترکیبی از همکاری شخصی در دفتر و کار در خانه.

“شرکت ها و کارکنان آزمایش کرده اند که یک دفتر کار خانگی راه حل ایده آل دراز مدت نیست ، اما در ترکیب با کارهای اداری کار می کند. ما از داده های خود می دانیم که بیشتر اوقات کارکنان می خواهند دو تا سه روز در هفته از راه دور کار کنند. بسیاری از شرکت ها در حال بررسی این هستند که عملکرد ترکیبی جدید چگونه بر محیط کار آنها تأثیر می گذارد. این بیشتر در حجم خالص تقاضای تحقق یافته شرکتها برای ساختمانهای جدید منعکس می شود. در سال گذشته 42 درصد کمتر از میانگین پنج سال گذشته بوده است.

پتار واشا از مایکروسافت می گوید دفتر خانه برای همه ایده آل است ، ما در پیاده روی جلساتی برگزار می کنیم



دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *