Konrad Ezierski از eobuv.cz می گوید: در یک فروشگاه بدون کالا ، مردم فقط برای مدتی شگفت زده می شوند.


شما در زمانی که محبوبیت خرید آنلاین رو به افزایش است ، یک مغازه سنگ باز کردید. چرا؟

راه اندازی فروشگاه در پراگ یکی دیگر از مراحل توسعه است. این اولین نمایش آنلاین ما در خارج از کشور است ، بنابراین این یک رویداد بسیار مهم برای ما است.

در حقیقت خرید آنلاین محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. علاوه بر این ، به دلیل همه گیری ، گروه جدیدی از مشتریان این روش را انتخاب کرده اند و به نظر می رسد که آنها با آن باقی خواهند ماند. با این حال ، ما هنوز به مشتریانی که خرید سنتی را ترجیح می دهند ، اهمیت می دهیم. به دلایل مختلف: آنها ترجیح می دهند محصول را امتحان کنند ، آن را زنده ببینند یا فقط نگران انتخاب اندازه کفش اشتباه باشند.

در نهایت ، مشتریان چک مفهومی چند کاناله منحصر به فرد را به دست آورده اند که بهترین ارتباطات آفلاین و آنلاین را به آنها ارائه می دهد. ما مزایایی را که آنها از فروشگاه های سنتی می دانند با فناوری مدرن ترکیب کردیم.

یک ماه به زودی می رسد. اولین تجربیات چیست؟

این مفهوم با استقبال بسیار خوبی روبرو شد. مشتریان ماهیت تکنولوژیکی فروشگاه را دوست دارند. ما از استقبال مردم و نتایج فروش بسیار خوشحالیم.

مردم از دیدن کالاهای موجود در فروشگاه چقدر تعجب می کنند؟

شگفتی ها ، اما فقط موقت هستند. آنها بلافاصله پشت تبلت ها می نشینند و به منو نگاه می کنند. محصولات موجود در سایت ظرف سه دقیقه تحویل داده می شوند. ما محصولات را از پیشنهاد آنلاین به آدرس مشخص شده ظرف دو تا سه روز و از سپتامبر همان روز تحویل می دهیم. وقتی والدین خرید می کنند ، فرزندان آنها می توانند وقت خود را با ربات Pepper بگذرانند ، به عنوان مثال ، آزمونهای سرگرم کننده را حل کنند.

آیا واکنش ها در جمهوری چک با لهستان متفاوت است؟

بسیار شبیه هم هستند. سورپرایزی که من در مورد آن صحبت کردم فقط موقتی است. مشتریان از فناوری مورد استفاده قدردانی می کنند و محصولات را انتخاب می کنند. سرویس رایگان esize.me ، که اندازه مناسب کفش را بر اساس اسکن سه بعدی پا توصیه می کند ، نیز بسیار مفید است. اسکنرها بسیار مورد توجه مشتریان قرار می گیرند ، زیرا معلوم می شود که آنها می توانند کفش های مناسب را بدون نیاز به امتحان در فروشگاه خریداری کنند.

اما آیا به زمانی نزدیک نمی شویم که سیستم های ما تعیین کنند که چه چیزی بخریم؟ آیا وقتی می توانید بین قفسه ها قدم بزنید و چیزی توجه شما را جلب کند ، جادو از بین نمی رود؟

ما این سیستم را برای از بین بردن مشکل کفش های ناراحت کننده اجرا کردیم. یک مشکل شناخته شده در اندازه وجود دارد که از مارک به مارک دیگر متفاوت است. اندازه 42 در شرکت X همیشه به معنی 42 در شرکت Y نیست. بنابراین ، ما به مشتریان خود اندازه گیری دقیق پاها را ارائه می دهیم ، که پس از آن مبنای توصیه کفش بدون در نظر گرفتن مارک یا مدل است. تصمیم نهایی خرید همیشه بستگی به مشتری دارد. البته ما در حال تلاش برای طراحی مدلهای دیگری هستیم که او دوست دارد. بسته به کانال فروش ، اینها پروژه های خودکار یا توصیه های دستیار فروش در فروشگاه های آجر و ملات است.

چرا مردم به طور فزاینده ای برای خرید آنلاین باز هستند؟ آیا فقط برای زمان و راحتی است؟ یا شیوه زندگی است؟

گروه های مشتری زیادی وجود دارد. شیوه زندگی آنلاین برای نسل جوان وجود دارد. او بیشتر وقت خود را صرف خرید و دوست یابی می کند. افراد مسن کانال آنلاین را انتخاب می کنند زیرا به راحتی و همچنین وقت آزاد خود اهمیت می دهند ، که امروزه هر کدام از ما کمتر و کمتر از آن برخورداریم.

روند “تجارت نقره” نیز قابل ذکر است. در اینجا به آمار لهستان اشاره می کنم. نظرسنجی اخیر مرکز تحقیقات افکار عمومی نشان می دهد که 56 درصد افراد در گروه سنی 55-65 سال از اینترنت ، 33 درصد در گروه سنی 65-74 و 11 درصد در گروه سنی 75-65 استفاده می کنند. در مقایسه با داده های مطالعات قبلی ، می توان روند صعودی را مشاهده کرد و بیماری همه گیر آن را بیشتر تشدید کرد.

در سال 2020 ، فروش اینترنت در جمهوری چک از مرز 190 میلیارد کرون گذشت. نظرات در مورد اینکه آیا حتی پس از COVID در سطح مشابه باقی می ماند ، متفاوت است. مال تو چیه؟

من فکر می کنم روند خرید آنلاین ادامه خواهد یافت ، بنابراین ارزش این بازار به تدریج افزایش می یابد. طبق برآوردهای ما ، همه گیری همه گیر توسعه تجارت الکترونیکی را تا سه سال سرعت بخشیده است. بیشتر و بیشتر مصرف کنندگان از کانال فروش آنلاین متقاعد می شوند زیرا مزایای زیادی را می یابند: طیف گسترده ای ، تحویل سریع ، قابلیت بازگشت کالا و تخفیف های جذاب.

ما همچنین شاهد روند رو به رشدی در لهستان هستیم. در مقایسه ، در سال 2020 ، لهستانی ها بیش از 15.3 میلیارد یورو به صورت آنلاین در یک فروشگاه آنلاین خریداری کردند که 31.4 درصد در مقایسه با سال 2019 افزایش یافته است. بازار تجارت الکترونیک لهستان یکی از سریع ترین رشد در اروپا است.

در مغازه سنگ شما 80 نفر مشغول به کار هستند. امروزه بیکاری در جمهوری چک تقریباً صفر است. من فکر می کنم کار در فروشگاه شما خاص است. آیا جمع آوری یک تیم کاری دشوار بود؟

ما برای افتتاحیه از قبل آماده شدیم. در مورد کارکنان ، ما با جستجوی مدیر شروع کردیم که پس از مشورت با مدیران مجرب لهستان ، افراد دیگری را در تیم استخدام کرد. پیدا کردن نقش های مناسب برای همه یک چالش بود ، اما امروز می دانیم که این کار را انجام دادیم. هر یک از اعضای خدمه در مورد محصولات اختصاص داده شده به موقعیت خود آموزش دیده اند. در فروشگاه ما این فرصت را برای کار با استفاده از ابزارهای جدید ، فرصت ارتباط با فناوری را فراهم می کنیم. به این ترتیب ما انتظارات نسل جدید کارکنان جوان را برآورده می کنیم ، زیرا به اینترنت آنلاین نزدیک هستیم.

علاوه بر توسعه فروشگاه های آنلاین ، روش های پرداخت نیز در حال توسعه است. آینده را کجا می بینید و چرا؟

اهمیت روزافزون فروش آنلاین همراه با توسعه روش های پرداخت انعطاف پذیر است. ما پتانسیل پرداخت BNPL را کنترل می کنیم ، یعنی. خرید کن ، بعداً پرداخت کن در درازمدت ، آنها دو برابر سریعتر از تجارت الکترونیک به تنهایی رشد می کنند. با تشکر از این روش های پرداخت ، مشتریان بخش ما می توانند ابتدا محصولات سفارش داده شده را مشاهده کنند ، آنها را امتحان کنند ، لباس را تکمیل کرده و تنها در مورد خرید و پرداخت تصمیم بگیرند. ما این را درک کرده و با انتخاب بهترین ارائه دهنده این سرویس در هر بازار ، این فرصت را در اختیار آنها قرار می دهیم.

آیا این امکانات زیاد نیست؟ آیا فروشگاه های الکترونیکی و روشهای مدرن به سادگی ختم نمی شود؟

این شرکت بر راه حل هایی تمرکز می کند که به ساده ترین خرید ممکن اجازه می دهد ، پیشنهاد را مرور کرده و به الهامات مد دسترسی پیدا می کند. به همین دلیل فرصت های زیادی در یک مکان وجود دارد. مسیر خرید یکسانی برای هر کانال فروش در دسترس است. مفهوم ما پاسخی به انتظارات مشتریان است. برخی می خواهند در یک سنگ فروشی خرید کنند ، برخی دیگر می خواهند به صورت آنلاین یا در یک برنامه تلفن همراه خرید کنند.

فروش لباس و کفش انقلابی به نظر می رسد. به خصوص در مورد کانال های فروش. بنابراین ، در چه مسیری پیش خواهد رفت؟

من به عنوان یک رهبر بازار در اروپای مرکزی و شرقی ، می بینم که انتظارات مشتری از فرآیند خرید سنتی بیشتر است. او فقط می خواهد تجربه و ارتباط با نام تجاری را به دست آورد. این آینده است. همانطور که گفتم ، فروشگاه سنگ ما با یک کفش فروشی سنتی متفاوت است.

بازار در طول مدت فعالیت شما در این صنعت چگونه تغییر کرده است؟

ما در حال حاضر در 17 بازار در دسترس هستیم. ما توسعه را در سال 2014 آغاز کردیم. با نگاهی به گذشته ، خیلی چیزها تغییر کرده است. مهمتر از همه ، خود مدل تجاری ، که منجر به فروش چند کاناله می شود. فروشگاههای سنتی تک مارک طرفداران کمتری دارند. مشتریان مکانهایی را ترجیح می دهند که طیف وسیع تری وجود دارد. آنها شرکت هایی را انتخاب می کنند که حمل و نقل رایگان و بازگشت سریع و بدون دردسر را تضمین می کنند و مجموعه خدمات خود را گسترش می دهند.

در این زمینه ، مهم است بدانیم که این انتظارات روزافزون مصرف کننده خواسته های خاصی را برای تجارت ایجاد می کند. برای کار در چنین مقیاس پیشرفته ، داشتن تجهیزات لجستیکی و انبار خودکار برای اطمینان از ذخیره مناسب محصولات و توزیع آنها ضروری است. زمینه فناوری اطلاعات نیز مهم است زیرا کلیه فرآیندهای مربوط به اجرای سفارشات آنلاین را هماهنگ می کند. علاوه بر این ، تماس با تامین کنندگان که محصولات با کیفیت اصلی و اثبات شده را تضمین می کنند. و البته ، کارکنان متعهد مسئول تماس منظم با مشتری. این و بسیاری عوامل دیگر در حال حاضر تنها نقطه شروع رقابت در بازار هستند.

آیا می بینید که عادات از نظر علایق و ترجیحات دست به دست هم می دهند و نحوه فروش شما تغییر می کند؟

محبوبیت هر یک از مارک ها توسط عوامل زیادی تعیین می شود: قیمت ، در دسترس بودن یا حضور در شبکه های اجتماعی. علاوه بر این ، این روندها به سرعت در حال تغییر هستند. موضوع مد پایدار روز به روز اهمیت بیشتری پیدا می کند. ما درک می کنیم که ایجاد چنین مجموعه ای هزینه های خاصی را ایجاد می کند که در نهایت در قیمت محصول منعکس می شود. با این حال ، ما از کیفیت و طرز کار محصول قدردانی می کنیم زیرا می دانیم که می توانیم بیش از یک فصل از آن لذت ببریم. به عنوان مثال ، مجموعه ای از برند Rage Age ما به چنین مشتریانی اختصاص داده شده است. لباس ها مطابق فلسفه “تجارت منصفانه” و “ضایعات کمتر” ساخته می شوند ، بنابراین این پیشنهاد شامل محصولات با کیفیت بالا با شخصیت جهانی و بی انتها است. تمام لباس ها توسط کارخانه های حرفه ای توسط خیاط های اصلی دوخته می شود.

چه چیزی برای مشتری امروز در جمهوری چک مهم است؟

همه هنگام خرید به دنبال چیز متفاوتی هستند و این به ما انگیزه می دهد زیرا نشان می دهد که در کدام جهت ارزش پیشنهاد را دارد. ما به خوبی با بازار چک آشنا هستیم ، از سال 2014 اینجا هستیم. ترجیحات متفاوت است ، بسته به منطقه ، به عنوان مثال ، مشتریان از پراگ مد ، الهام را دوست دارند و در عین حال می خواهند احساس خوبی داشته باشند و راحت ، مناسب باشند به مناسبت این یک شاخص خاص است و به لطف آن می توانیم یک پیشنهاد گسترده برای همه ایجاد کنیم.

کنراد ازیرسکی

Konrad Jezierski 15 سال است که در زمینه خرده فروشی و فناوری های جدید فعالیت می کند. او در LPP ، Inditex ، TK Maxx یا Trespass تجربه کسب کرد. او در کار خود بر درک نیازهای مشتری تمرکز می کند. او یکی از خالقان مفهوم فروشگاه eobuv.cz است و مسئول توسعه سرویس esize.me در گروه CCC است. او در حال حاضر سمت رئیس eobuv.cz و مدیر خرده فروشی را دارد.



دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *